Een klant wil gewoon zo vlot en naadloos mogelijk kunnen betalen, ook online. Alle technische hocus pocus die achter de schermen gebeurt, is eigenlijk een ver-van-zijn-bed show. Sterker nog: een klant wil eigenlijk een artikel kopen, de betaling daarvan is een noodzakelijk kwaad. We zien dan ook dat technologieën die hierop inzetten, groeien in België. Een goed voorbeeld daarvan is Payconiq die al heel snel de kracht van QR-codes inzette om betalingen tussen personen onderling te regelen. Betalen met Payconiq is dan ook vaak de manier waarop vrienden onderling ‘rekeningen’ vereffenen.
Waarom dan nog een betaalpagina gebruiken? Eens je je betaalmethode op een webshop geconfigureerd hebt, is het toch een overbodige stap? Om veiligheidsredenen eventueel je bestelling op een tweede toestel bevestigenen en klaar!
Het werd al eerder voorspeld, maar de grote doorbraak is voorlopig uitgebleven: Wearables. De meesten van ons hebben ze momenteel aan hun pols, maar dan voornamelijk als hartslagmeter. Betalen doen we er nog niet zo vaak mee. Toch zou hier in 2020 een grote ommekeer in kunnen komen. Meer en meer zal er gezocht worden naar toestellen die onze identiteit kunnen bevestigen. Een hartslag is uniek, net als een vingerafdruk, en beiden zouden dus perfect gebruikt kunnen worden.
In 2020 zal ‘Generatie-Z’ instaan voor 40% van de wereldwijde uitgaven. Hun uitgavenpatroon zal dus ook de komende trends bepalen. Ze zijn meer bezig met onze sociale- en klimaatproblematiek. Ze zijn dus - in tegenstelling tot hun voorgangers - niet bezig met digitalisering, want voor hen is het de norm dat alles digitaal is. Je kan je hier als onderneming dus maar beter al op voorbereiden.
In 2019 waren er een aantal grote veranderingen op het gebied van regulering, specifiek voor betalingen. PSD2 heeft zijn intrede gedaan. Veel overheden zijn hier nog niet klaar voor, raamwerken zijn nog niet opgesteld en het is momenteel dus nog koffiedik kijken naar wat de precieze impact zal zijn. Zeker is wel dat heel wat bedrijven de impact hiervan zullen voelen, net zoals bij GDPR.
Wil je graag weten welke betaalmethoden jouw webshop best aanbiedt en hoe je kan inspelen op deze trends? Aarzel dan niet om ons vrijblijvend te contacteren!
Bron: home.bluesnap.com/snap-center/blog/9-payment-trends-that-will-shape-2020