Vaak moet je tijdens de checkout verschillende stappen doorlopen, gaande van je winkelmandje vullen, tot inloggen, tot je verzendgegevens invullen en in de laatste stap je betaalgegevens vervolledigen. Elk van deze stappen is een afzonderlijke pagina, die op zijn beurt weer moet laden. Bovendien is het vaak zo dat de consument pas in één van de latere stappen de verzendkosten ontdekt. De combinatie van nodeloos wachten op pagina’s die laden en onzekerheid aan de kant van de consument, zorgt ervoor dat ze makkelijker zullen afhaken.
Bij een one page checkout ga je het volledige afrekenproces op één pagina laten plaatsvinden. Het resultaat is een helder proces dat de consument aanzienlijk veel tijd uitspaart. Doordat deze pagina interactief wordt opgebouwd, reageren alle elementen dus ook op het gedrag van de klant. Zo worden verzendkosten herberekend wanneer de klant bijvoorbeeld een ander land van bestemming kiest, wat zorgt voor helderheid.
Voor één van onze E-musketeers klanten implementeerden we onlangs een one-page checkout. De resultaten zijn overweldigend!
Wil je hier meer over weten of overweeg jij ook een one-page checkout? Contacteer ons dan voor vrijblijvend advies, wij helpen jou graag!